Psychosomatická terapie, co řeší?

Podstatou psychosomatické péče je celostní (holistický) pohled na zdraví člověka. Psychosomatika se zabývá souvislostmi mezi stavy těla (soma), mozku nebo duše (psyché) jak chcete, i vlivy životního prostředí. Starosti, s nimiž si hlava neví rady, tělo často řeší nemocí (somatizace). Cílem léčby je najít zdroj obtíží a obnovit rovnováhu.

Co to znamená v normální řeči? No prostě, když jste dlouhou dobu ve stresu ve stresu, nebo jste zažili něco nepříjemného, zažíváte špatný vztah, nebo vlastně všechno co jste v hlavě nezpracovali tak se vám to „vrazí“ někam do těla. Hledáme pak pomoc u lékaře a ten Vám udělá všechna možná vyšetření ale nic nenajde, takže odcházíte od lékaře s informací, že jste v pořádku. Není to vina lékaře. Ten udělal vše správně. Na Vás je se tedy nad sebou a svými problémy se zamyslet a zeptat se sama sebe zda ta nějaká bolest nebo trápení není ve Vaší hlavě. A je! Pomůže Psychosomatická terapie!

Síla mozku, nebo chete-li duše.

Mozek je nejsložitější, nejkomplexnější a nejorganizovanější věc v našem vesmíru a má strašnou sílu. Mozek nás dovezl na měsíc, napsal geniální symfonie. Není proto nic zvláštního na tom, že pokud je s Vaším prožíváním a zažíváním světa něco v nepořádku tak Vám vyrobí bolest zad, atopický exém, lupenky. Pískání v uších, neepileptický záchvat a vlastně příznaky všech možných nemocí. Tady vidíte jakou sílu mozek má. Dokáže nás i zabít, pokud rezignujeme a nebudete hledat pomoc. V předchozí větě vlastně je zaděláno na dobrou zprávu to tu, že pokud má takovou sílu devastovat Váš život, má stejnou sílu a možnosti Vás uzdravit, tak moc, že budete žít dobrý život.

Co pomůže?

Cestou, která Vás může uzdravit je psychosomatická terapie. To znamená s terapeutem pracovat na odstranění příčin, příznaků bolesti nebo trápení. Pokud vyhledáte pomoc terapeuta, spolu s ním stanovíte realistické cíle Vaší terapie jste na nejlepší cestě ke spokojenému životu bez bolesti či jiných utrpení.